O czym warto pamiętać, planując zrzucenie kilogramów?

Trudno znaleźć osobę, która nigdy nie próbowała się odchudzać. Regularne wykonywanie ćwiczeń i poprawa kondycji to najczęstsze postanowienia wśród osób o różnej płci i wieku. Niestety tylko nielicznym osobom udaje się zrealizować swój plan. W dzisiejszym tekście podpowiadamy, co wziąć pod uwagę, aby zwiększyć swoje szanse na osiągnięcie wymarzonej sylwetki.

Ustal wykonalny cel

Niezależnie od tego, czy chodzi o naukę języka obcego, zrzucenie kilku kilogramów czy jakiekolwiek inne wyzwanie – w każdym z tych przypadków łatwo o jeden błąd, który może zaprzepaścić nasze wysiłki. Mowa o niewłaściwym ustaleniu celu. Zazwyczaj, wiedzeni początkowym entuzjazmem, planujemy bardzo ambitnie, nie biorąc pod uwagę takich kwestii jak: zmęczenie po pracy, wypadki losowe, problemy z motywacją czy po prostu lenistwo. Takie zasadzki czają się na każdego. Walka o dobrą kondycję jest trochę jak bieg długodystansowy. Jeśli wystartujemy za szybko, nie dobiegniemy do celu, bo zmęczenie będzie zbyt dotkliwe. Ustalajmy więc cel tak, aby nasze siły mogły rozłożyć się na dłuższy czas. Jak to zrobić? Nie wychodźmy za bardzo w przyszłość i stosujmy metodę małych kroków, które stopniowo będziemy zwiększać. Zamiast snuć plany dotyczące tego, jak będziemy wyglądać za miesiąc, obierzmy plan na najbliższe trzy miesiące. Dzięki temu szybciej będziemy mogli poczuć się dumni z efektów, a jeśli one nie nadejdą, dość wcześnie będziemy wiedzieć, że coś jest nie tak i trening/dietę należy zmodyfikować.

Sprawdź, co cię motywuje

Czasem wystarczy mała rzecz, która pozwala zrobić nam jeszcze kilka powtórzeń, jeszcze jedno okrążenie wokół boiska, jeszcze pięć przysiadów. Motywatorem może być np. ulubiona piosenka, zagrzewająca do walki (warto włączać ją pod koniec treningu) lub tablica z ilustracjami, które wizualizują nasz cel (podczas ćwiczeń dobrze mieć ją zawsze w zasięgu wzroku). Rozwiązań może być jednak dużo więcej. Motywować do wysiłku może bowiem również pora dnia. Niektóre osoby czują większy przypływ energii rano, uwielbiają przypływ endorfin przed pracą lub szkołą. Inni preferują, a nawet wręcz potrzebują, aktywności po pracy. Pozwala im nie tylko zrzucić kilogramy i zachować dobrą kondycję, ale też zredukować stres oraz napięcia, które nagromadziły się przez cały dzień. Warto wypróbować różnorodne sposoby na własnej skórze i sprawdzić, którym z nich udaje się przechytrzyć nasze zmęczenie i chwilowe poczucie wypalenia.

Innym sposobem na utrzymanie wysokiego poziomu zmotywowania jest skorzystanie z pomocy trenera personalnego https://studioterapia.pl/o-nas/. Już sama obecność takiej osoby może wpłynąć na to pozytywnie – w końcu nikt nie lubi mieć widowni dla swoich niepowodzeń. Ale na tym pomoc trenera personalnego się nie kończy. Taki specjalista posiada wiedzę i doświadczenie, które pozwolą mu ułożyć taki plan treningu, żeby nuda szybko nas nie dosięgła. Ciekawe, zróżnicowane ćwiczenia sprawią, że czas będzie mijał szybciej i z mniejszym wysiłkiem przystąpimy do każdego kolejnego treningu.

Zadbaj o swoją dietę

Jeśli trenujesz i zależy Ci na tym, aby ćwiczenia były jak najbardziej efektywne, samo zrezygnowanie ze słodyczy nie wystarczy. Należy zadbać o to, co spożywamy przed i po treningu. Warto dowiedzieć się, czym jest indeks glikemiczny. Przed ćwiczeniami powinniśmy wybierać produkty o niskim indeksie, Jeśli ćwiczymy rano, dobrą opcją będzie śniadanie złożone z węglowodanów. Przed ćwiczeniami popołudniowymi warto spożyć coś o niższej kaloryczności niż śniadanie. Z kolei po treningu dobrze jest sięgnąć po produkty o wysokim indeksie glikemicznym, ponieważ zostaną one szybko przyswojone przez organizm i sprawią, że zapasy glikogenu w mięśniach zostaną uzupełnione. Poleca się również sięgać po produkty o wysokiej zawartości białka. Jeśli zależy nam na całościowym oddziaływaniu na organizm, powinniśmy więc dowiedzieć się jak najwięcej o dobrze zbilansowanej diecie. Takiej wiedzy i związanych z nią zawiłości jest sporo. Możemy albo samodzielnie próbować ją pochłonąć i stosować się do sprawdzonych zasad, albo zdać się na dobrego trenera personalnego https://studioterapia.pl/cennik-treningi-personalne/samodzielne-korzystanie-z-sali/, który doskonale orientuje się w dietetyce. Plusem tego drugiego rozwiązania jest to, że trener personalny dopasuje dietę specjalnie „pod nas”: weźmie pod uwagę nasz wiek, dietę, wykonywaną na co dzień pracę, rodzaj i intensywność wykonywanych ćwiczeń oraz cel, który chcemy osiągnąć. To zdecydowanie najbezpieczniejsza z dróg, bo zyskujemy pewność, że w naszym organizmie nie pojawią się żadne szkodliwe niedobory.

Walka o upragnioną sylwetkę to na początku ciągły wysiłek. Na szczęście nasze ciało i psychika szybko przyzwyczaja się do aktywności fizycznej i po dość krótkim czasie będzie uważać ją jako stały element dnia. W końcu osiągniemy etap, w którym będzie nam jej brakowało np. podczas przeziębienia czy podczas wyjazdów. Aby maksymalnie ułatwić sobie ten proces, który, zwłaszcza na początku może być dość kłopotliwy, należy zadbać i o dietę, i o odpowiedni dobór ćwiczeń. Niezbędna jest więc rzetelna wiedza; należy jedynie podjąć decyzję, czy chcemy ją zdobywać sami, czy z pomocą trenera personalnego.