Pozycjonowanie stron www, czyli jak zwiększyć popularność swojej strony

Jak zaistnieć na rynku, bez ryzyka, że znów ktoś nas wyroluje, oszuka? Jak nie dać się po prostu nabrać? Strach czai się na każdym kroku, trzeba tylko umieć dobrze ryzykować.

Coraz częściej pojawiające się oferty firm SEO/SEM są już prawie plagą naszych skrzynek pocztowych. Firmy oferują bardzo wysokie pozycje, zwiększone dochody, pinezki na mapach Google, zwiększone grono użytkowników i przyszłych klientów. Czy warto się taką opcją zainteresować? Czasy gdy to klient pukał do naszych drzwi już dawno odeszły w zapomnienie, teraz to firmy rywalizują o każdego, nawet najmniejszego kontrahenta, o swoje być albo nie być na rynku. Dotyczy to także przedsiębiorstw, które zajmują się pozycjonowaniem stron, jednak nie zawsze są one w porządku wobec swojego potencjalnego klienta.

Nie daj się oszukać!

Zastanówmy się, na co zwrócić uwagę, by nie dać się nabrać. Co w ogóle znaczy skrót SEO i SEM.

SEO (Search Emgine Opimization) czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych

SEM (Search Engine Marketing) dotyczące marketingu w wyszukiwarkach internetowych

Obecnie wszędzie można spotkać hasła, które dotyczą optymalizacji. Wiele blogów, for internetowych, artykułów opisują dokładnie czym zajmuje się te dziedzina.

Pomińmy kwestie dotyczące ogólnych pojęć, zwróćmy uwagę na to czym zarzucają nas firmy, które przysyłają do nas wiadomości.

 

Miejsca Google

 

Hasło, które łatwo może nas zmylić, jednak to nic innego jak wizytówki Google. Warto wiedzieć, że jest to usługa bezpłatna, która umożliwia samodzielne tworzenie profilu firmy w Google. Wykorzystując tę opcję, mamy także możliwość dodania informacji o swojej działalności do map Google. Pozwala to osobom, które poszukują informacji o lokalnych przedsiębiorstwach, łatwo i bez większego problemu odnaleźć tę firmę.

Nieuczciwe praktyki są na porządku dziennym. Maile, które zachęcają nas poprzez hasła „Partner Google” lub „współpracujemy z Google” a oferujące usługę dodania pinezki do map Google za sporą opłatą są po prostu czystym oszustwem, wykorzystaniem naszej niewiedzy.

Dla tych co jeszcze nie są zorientowani, Miejsce Google można dodać za darmo i co ważne samemu poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza na stronie WWW. google.pl/miejsca.

 

TOP10 a może TOP3? Na którym miejscu chcesz się znaleźć?

 

Zastanawiające jest to, jak łatwo ludźmi można manipulować. Wystarczy wysunąć słowo z trzech liter, a w naszej głowie otwiera się myśl. Tak, to muszę być ja. Zanim jednak podejmiemy tę ryzykowną decyzję, zejdźmy na ziemię. W kilku słowach wyjaśnienia, żadna firma, która oferuje swoje usługi pozycjonowania nie może naszej firmie zagwarantować wysokiego miejsca w wyszukiwarce. Firmy działające w tej branży mogą tylko podjąć działania, które mają szansę wpłynąć na pozycję.

Oczywiście inną kwestią są algorytmy, które znają tylko pracownicy Google, one ciągle ulegają zmianie. Nikt poza właścicielem wyszukiwarki Google nie może zdecydować o naszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

 

Za tydzień będziesz na szczycie

 

Szybkie pozycjonowanie nie istnieje. W przeciągu tygodnia, czy dwóch nikt nie może skutecznie umieścić naszej działalności na samym szczycie. Cały proces jest wielostopniowy, czasochłonny a na dodatek bardzo skomplikowany. Zanim pozycjoner podejmie stosowne działanie musi wykonać wiele kroków. Odpowiednia strategia, słowa kluczowe a następnie nowe linki do strony to tygodnie ciężkiej i wytrwałej pracy. Do całej tej plątaniny warto dodać hasło, którym kuszą nas oferty. Jednorazowa usługa. Nie istnieje nic takiego jak gwarancja, że płacąc tylko raz mamy szansę na stałe pozostać na odpowiedniej pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Czy to wszystko? Na pewno nie, złotych myśli jest więcej, zanim podejmiemy decyzję o wyborze pozycjonera zastanówmy się czy warto zainwestować. Czy nie jest to oszustwo, które może utrudnić nam życie, a na pewno nie zostaniemy na szczycie. Na proces pozycjonowania wpływa systematyczność. Regularne prace pozwalają nam utrzymać się na szczycie, chociaż nigdy nie ma gwarancji, na której pozycji znajdzie się nasza strona