Podobne wyszukiwania

Podobne wyszukiwania

Wedle przeprowadzonych badań, które miały dotyczyć preferencji użytkowników, co do wyboru wyszukiwarki, szacuje się, iż 90% osób, które przeszukują treści w Internecie, wykorzystuje w tym celu Google Search. Platforma ta od wielu lat wiedzie prym na rynku. Dlatego nikogo już nie zaskakuje fakt, iż możliwości związane z jej wykorzystaniem znacznie uległy zmianie. Nie oznacza to tylko o wiele większej trafności, jeśli chodzi o podsyłane wyniki na konkretne zapytanie. Rozwinięto także narzędzia, które wielu firmom ułatwiają promocję w sieci. Innym sektorem działań ściśle związanych z marketingiem jest pozycjonowanie strony. Często to, na ile marka jest rozpoznawalna, cieszy się zaufaniem ze strony klientów, czy ich zainteresowaniem, bezpośrednio wynika z jej pozycji na liście wyników. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ większość osób, która poszukuje konkretnych informacji nigdy nie opuszcza pierwszej strony z wynikami. A największą liczbą wejść mogą cieszyć się trzy pierwsze linki.

Podobne wyszukiwaniaJak działa wyszukiwarka internetowa?

W założeniu, jak też praktyce, jest to, a przynajmniej tak może się wydawać, bardzo proste narzędzie. Użytkownik wpisuje w pasku zapytanie, które go interesuje i na które chciałby uzyskać więcej informacji. Hasło to określane jest słowem kluczowym, czy frazą kluczową. Na podstawie tej frazy algorytm wyszukiwarki przekazuje tysiące wyników. Dlatego strony z wynikami są tak liczne. Dlatego silnik wyszukiwarki ustawia listę wyników wedle określonych kryteriów. Celem tego działania jest dostarczenie użytkownikowi jak najbardziej, najwyższej jakości treści, tak, by w jak najkrótszym czasie mógł znaleźć informacje, które go interesują, jak również po to, by były one dla niego faktycznie pożyteczne.

Czy tylko słowa kluczowe mają wpływ na pozycję na liście?

Słowo kluczowe stanowi tylko jedno z kryteriów, które obecnie algorytm bierze pod uwagę. Przez cały czas jest on dopracowywany, tak, by jeszcze lepiej dostarczać informacji, których użytkownik poszukuje. Rosnące standardy i wymagani klientów, czy użytkowników wyszukiwarki nie tylko względem wyników, ale samych stron, sprawiły, iż algorytm bierze pod uwagę jakość wykonania samej strony, jej czytelność, architekturę, czy treści. Samo umieszczenie słów kluczowych w tekście, czy stworzenie tekstu z fraz kluczowych, najczęściej wpisywanych dla danego tematu, czy zapytania, przyniesie skutek odwrotny, niż można się spodziewać. Bardzo ważna jest logika treści, jej atrakcyjność wizualna, czy poprawność gramatyczna. 

Czym zajmują się agencje SEO?

Tego typu agencje blisko związane są z marketingiem internetowym. Ich praca opiera się na dostosowaniu strony do wymogów algorytmu, tak, by polepszyć jej miejsce na liście wyników. Realne korzyści, związane z tego typu działań, to przede wszystkim zwiększenie zasięgu firmy. To z kolei przekłada się na rosnącą liczbę potencjalnych klientów, jak też generuje większy ruch na stronie. Tego typu prace są bardziej pracochłonne, niż korzystanie z narzędzi takich, jak Google Adwords, z uwagi, iż płatne kampanie trwają przez określony czas, natomiast efekty uzyskane poprzez pozycjonowanie są o wiele bardziej stabilne. Chociaż nie oznacza to, iż są całkowicie stałe. W wielu przypadkach niezbędna jest regularna praca, której celem jest optymalizacja strony oraz treści.

Czym są „Podobne wyszukiwania” w przeglądarce?

Z pewnością wiele osób, w trakcie korzystania z wyszukiwarki, zauważyło, iż u jej dołu pojawiają się podpowiedzi w postaci podobnych fraz, które określa się jako „Podobne wyszukiwania”. W przypadku, gdy fraza kluczowa jest zbyt ogólna, bądź mało spójna lub wyszukiwanie dotyczy tylko jednego wyrazu, algorytm wyszukiwarki podaje podobne zapytania, powiązane z danym tematem, które wpisywali inni użytkownicy. Ma to na celu przede wszystkim trafniejsze dostosowanie treści, jak też lepszą organizację listy wyników.

Czy sekcja „Podobne wyszukiwania” może być pomocna w pracy SEO?

Jeśli chodzi o optymalizację treści na stronie, bardzo ważne jest uwzględnienie fraz kluczowych, które dotyczą konkretnego zagadnienia. Z pomocą przychodzi wiele narzędzi. Również sama wyszukiwarka. Podobne wyszukiwania to nic innego, jak sugestie ze strony algorytmu, które dotyczą najczęściej wpisywanych fraz, powiązanych z danym tematem. Dzięki temu można otrzymać rzetelną o obiektywną listę fraz kluczowych, które zastosowanie w tekście, pomogą w jej pozycjonowaniu. 

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Tak na prawdę ciężko ocenić, jaki będzie niezbędny czas, potrzebny do osiągnięcia zamierzonych wyników. Wszystko zależy przede wszystkim od samej kondycji strony. Jeśli wymaga ona dużego nakładu pracy, na efekty będzie trzeba poczekać dłużej. Z reguły pierwsze zmiany na liście wyników następują po około trzech miesiącach. Jednak, aby ocenić, jaki zakres pracy będzie potrzebny do tego, by osiągnąć cel, oceniany jest w trakcie audytu SEO. W pierwszej kolejności agencja przeprowadza badanie strony, czyli jej analizę w celu określenia obszarów, które wymagają pracy w pierwszej kolejności. Na tej podstawie opracowany zostaje plan działania.